شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه رایگان و به اشتراک گذاری عکس و فیلم است که توسط Facebook در سال 2012 برای اولین بار از آن رو نمایی شد . جالب است بدانید که از آوریل 2017 ، این شرکت 700 میلیون کاربر فعال داشت که بیش از دو برابر کل کاربر توییتر است.
اینستاگرام یک نرم افزار بسیار رایج در بین عموم مردم می باشد . از افراد کم سن گرفته تا کاربران مسن را در خود جای می دهد . یک برنامه به اشتراک گذاری عکس و فیلم رایگان است که در Apple iOS ،Android و Windows Phone در دسترس است. افراد می توانند عکس یا فیلم را در سرویس بارگذاری کنند و آن ها را با پیروان خود یا با گروهی از دوستان انتخابی به اشتراک بگذارند. آن ها همچنین می توانند پست هایی را که توسط دوستانشان در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شده ، مشاهده کنند ، نظر دهند و برای سایر افراد ارسال نمایند. هر کس از سن 13 سالگی تا سنین پیری می تواند با ثبت آدرس ایمیل یا شماره موبایل خود و انتخاب نام کاربری منحصر به فرد یک حساب کاربری ایجاد کند.

تاریخچه اینستاگرام

اینستاگرام در سانفرانسیسکو توسط کوین سیستروم و مایک کریگر آغاز شد ، که در ابتدا سعی کردند بسترهای مشابه Foursquare را ایجاد کنند، اما سپس توجه خود را منحصراً به اشتراک گذاری عکس معطوف کردند. کلمه اینستاگرام ترکیبی Instant Camera و Telegram است.
برنامه iOS در تاریخ 6 اکتبر 2010 از طریق فروشگاه برنامه iTunes منتشر شد و برنامه Android در تاریخ 3 آوریل 2012 منتشر شد. محبوبیت این پلتفرم به سرعت افزایش یافت و این شرکت تنها دو سال پس از راه اندازی ، بیش از 40 میلیون کاربر فعال را گزارش کرد. این مورد توجه فیسبوک را که رسما اینستاگرام را با قیمت 1 میلیارد دلار در تابستان 2012 خریداری کرد ، جلب کرد.

امکانات اینستاگرام برای کاربران

اینستاگرام به کاربران امکان ویرایش و بارگیری عکس ها و فیلم های کوتاه از طریق یک برنامه تلفن همراه را می دهد. کاربران می توانند یک عنوان را به هر یک از پست های خود اضافه کنند و از هشتگ ها و موقعیت های مکانی مبتنی بر موقعیت مکانی برای ایندکس کردن این پست ها استفاده کرده و آنها را توسط سایر کاربران درون برنامه جستجو کنند. هر ارسال توسط کاربر در فیدهای اینستاگرام دنبال کنندگان خود ظاهر می شود و همچنین در صورت برچسب زدن با استفاده از هشتگ یا جغرافیایی ، توسط عموم قابل مشاهده است. کاربران همچنین این گزینه را دارند که مشخصات خود را خصوصی کنند تا فقط دنبال کنندگان آنها بتوانند پست های خود را مشاهده کنند.

نحوه فعالیت کاربران در اینستاگرام

کاربران اینستاگرام نیز مانند سایر سیستم عامل های شبکه های اجتماعی می توانند پست های دیگران را لایک کنند ، نظر دهند و آنها را علامت گذاری و ذخیره نمایند، همچنین پیام های خصوصی را از طریق ویژگی مستقیم اینستاگرام برای دوستان خود ارسال کنند. عکس ها را می توان در یک یا چند سایت رسانه اجتماعی دیگر – از جمله توییتر ، فیس بوک و تامبلر – با یک کلیک به اشتراک گذاشت.

فیلتر عکس اینستاگرام

فیلتر عکس اینستاگرام

کاربران اینستاگرام این امکان را دارند که یک فیلتر دیجیتالی به عکس یا فیلم خود اضافه کنند.
در ابتدا فقط می توانستیم عکس را در اینستاگرام ارسال کرد ، اما این شرکت در سال 2013 به فیلم های 15 ثانیه ای گسترش یافت. در سال 2016 ، اینستاگرام حداکثر طول فیلم را به 60 ثانیه افزایش داد. تا سال 2015 ، تمام عکس های ارسال شده در اینستاگرام به نسبت ابعاد مربع محدود می شدند. این شرکت این کار را تغییر داده است تا کاربران بتوانند عکس و فیلم را در اندازه کامل بارگذاری کنند.

کسب کار در اینستاگرام

اینستاگرام نه تنها ابزاری برای افراد بلکه برای مشاغل نیز محسوب می شود. برنامه به اشتراک گذاری عکس این امکان را به شرکت ها می دهد تا بتوانند یک حساب کاربری رایگان را برای تبلیغ برند و محصولات خود راه‌اندازی کنند. شرکت هایی که دارای حساب های تجاری هستند ، به معیارهای تعامل و مشارکت آزاد دسترسی دارند. براساس وب سایت اینستاگرام ، بیش از 1 میلیون تبلیغ کننده در سرتاسر جهان از اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن داستانهای خود و نتایج تجاری استفاده می کنند. علاوه بر این ، 60٪ از مردم می گویند که محصولات جدیدی را از طریق برنامه کشف می کنند.

در سال 2017 ، اینستاگرام از ویژگی هایی استفاده کرد که به کاربران امکان می دهد چندین عکس یا فیلم به طور همزمان ارسال کنند ، این کار در قالب اسلایدر ارائه شده است.
اینستاگرام با الهام از برنامه محبوب Snapchat ، ویژگی Stories را در سال 2016 معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد لحظه هایی از روز خود را که بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند به اشتراک بگذارند. Instagram Stories شامل امکان درج فیلترها و برچسب چهره مبتنی بر واقعیت ، و امکان اضافه کردن متن ، نقشه ها ، ایموجی ها ، پیوندها و geotag ها به طور مستقیم به عکس یا فیلم است. در آوریل 2017 ، استوری اینستاگرام 200 میلیون کاربر فعال ثبت کرد و از کاربران فعال اسنپ چت ، بزرگترین رقیب خود پیشی گرفت.
اینستاگرام همچنین یک سری برنامه افزودنی در دسترس دارد. این برنامه ها بومرنگ هستند که GIF های سفارشی ایجاد می کنند. هایپرلاپس ، که فیلم هایی با گذشت زمان ایجاد می کند. و Layout ، که باعث ایجاد کولاژهای تصویری با چندین تصویر می شود. هنگام نصب ، این برنامه ها مستقیماً از برنامه اینستاگرام قابل دسترسی هستند.

فیلتر عکس اینستاگرام

فیلتر عکس اینستاگرام

ثبت نام در اینستاگرام

برنامه اینستاگرام برای بارگیری در iPhone ، iPad و سایر دستگاه های iOS از طریق App Store و دستگاه های Android از طریق Google Play در دسترس است.
پس از نصب ، از کاربران خواسته می شود تا به صورت رایگان ثبت نام کنند و این امکان را به شما می دهد تا آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را که شامل ایجاد نام کاربری و رمزعبور است ، وارد کنید یا با استفاده از حساب Facebook خود وارد شوید.

نحوه کار با محیط اینستاگرام

از تب Home ، اولین صفحه ای که با باز شدن برنامه ظاهر می شود ، کاربران اینستاگرام می توانند عکس هایی از حساب های مورد نظر خود را با فرمی مشابه خبرنامه فیس بوک مشاهده کنند. استوری های اینستاگرام – ارسال شده توسط کاربرانی که دنبال می کنید – در بالای صفحه اصلی در قالب عکسهای نمایه نمایش داده می شوند .

برگه کاوش برنامه اینستاگرام به اعضا امکان می دهد تا با جستجو در جستجوی هشتگ یا مکان های جغرافیایی ، به جستجوی اکانت های کاربر برای پیگیری یا یافتن عکس های کاربر بپردازند. برگه کاوش همچنین بر اساس فعالیت کاربر و حسابهایی که از آنها دنبال می شود ، و همچنین هشتگ های دارای گرایش و پست های محبوب ، مطالب و توصیه های سرآمد شده را ارائه می دهد. برگه Activity درگیری اخیر در پست ها را به صورت لایک و اظهار نظر نشان می دهد ، همچنین فعالیت اخیر را از طرف کاربر دنبال می کند.

در برگه پروفایل ، تمام پست های عکس و فیلم کاربر در یک مکان و یک شرح حال کوتاه ارائه می شود. برای ارسال عکس یا فیلم ، روی زبانه دوربین کلیک کنید ، که امکان گرفتن عکس یا فیلم را از درون برنامه یا انتخاب عکس یا فیلم از کتابخانه دستگاه به شما می دهد.

افزایش فروش در اینستاگرام

برای بالا بردن فروش در صفحه اجتماعی اینستاگرام ، شما باید چند مورد را مد نظر داشته باشید :

  • تحقیقات بازار
  • رفتارشناسی مشتری
  • رفتار بازار
  • شناخت محصول
  • چگونگی بازاریابی
  • چگونگی فروش
  • طراحی پیج بر اساس سلیقه مشتری های جامع هدف
  • پشتیبانی محصول
  • افزایش فروش

اما پیرایه در این راستا چه می کند ؟

تمامی موارد ذکر شده جهت بالا بردن فروش و افزایش بازدید انجام می شود ، پیرایه با داشتن تیم متخصص تمامی موارد لازم را بررسی کرده و بعد از کسب شناخت لازم جهت فروش محصول ، فروشنده و مشتری اقدام به طراحی گرافیکی و سپس پشتیبانی و تولید محتوا برای پیج اینستاگرام می کند . این مراحل باعث جذب مخاطب و افزایش محصول می شود .

راه های ارتباطی با دیجیتال مارکتینگ پیرایه
شماره تماس مستقم : 09363232138
پیج اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ پیرایه
آدرس : بلوار مرزدارن، بین خیابان ایثار و بلوار آریافر ، پلاک 124 ، طبقه 4 ، واحد 8

نتیجه گیری

طی چند سال گذشته ، اینستاگرام رشد نمایی داشته است – از یک میلیون کاربر در دسامبر 2010 ، به بیش از یک میلیارد در سال 2018.
یادآوری زمانی قبل از اینستاگرام کار سختی است. در اصل به معنای” انجام کاری است تا بتوانیم عکس بگیریم و در اینستاگرام ارسال کنیم. “اگر جزء یک میلیارد افراد عضو در اینستاگرام نیستید ، ممکن است بخواهید دوباره تجدید نظر کنید. برنامه فرصتی عالی برای خبر گرفتن از اطلاعات دوستان و آشنایان به شمار می آید – وقتی می خواهم ببینم دوستان دانشگاهی من چگونه کار می کنند .

لازم به ذکر است که کسب در آمد در فضای آنلاین اینستاگرام از اهمیت فراوانی برخوردار است . به ویژه در زمان ایجاد ویروس کرونا صاحبان کسب و کار متوجه این موضوع شدند که ارائه خدمات آنلاین می تواند چه مزایایی به همراه داشته باشد .